Odżywianie, a zdrowie

30412434063

To co jemy, odbija się następnie na naszym zdrowiu. Jeśli pijemy napoje gazowane oraz jemy fast foody to z pewnością na naszym ciele, szybko zobaczymy tkankę tłuszczową. Oczywiście wszystko jest dla ludzi i jeśli raz na jakiś czas pozwolimy sobie, na niezbyt zdrowe jedzenie to z pewnością nic nam się nie stanie. Ważniejsze jest bowiem to co jemy na co dzień. Warto więc zajrzeć do piramidy żywienia, aby wiedzieć, czego możemy jeść dużo, a czego lepiej unikać. Warto też wiedzieć, że znacznie zdrowsze są warzywa od owoców. Jeśli więc możemy, podgryzajmy marchewkę, zamiast jabłka, która dodatkowo poprawi nasz wzrok, gdyż zawiera wiele witaminy A. Dokładnie tak samo jest z jogurtami owocowymi. Mają one tyle cukru, że są po prostu niezdrowe. Znacznie lepiej jest jeść jogurty naturalne. Soki owocowe to także produkty zawierające sporą dawkę cukru. Zamiast nich, lepiej jest pić wodę, która oczyszcza organizm. Dobrze jest także jeść raz w tygodniu rybę, która zawiera dużo kwasów tłuszczowych omega 3.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Dobre odżywianie to podstawa

Nic nie jest tak ważne dla naszego organizmu jak odpowiednia dieta. Warto więc zawsze myśleć o tym co jemy. Niektóre produkty, powinny częściej znajdywać się w naszym jadłospisie niż inne, a niektórych powinniśmy wręcz unikać. Choć nie oznacza to wcale, że musimy zrezygnować całkowicie z takich produktów jak oranżady czy fast foody. Jeśli raz na jakiś czas zjemy coś takiego z pewnością niestanie nam się nic złego. Ważne jest jednak to, aby codziennie odżywiać się zdrowo. Dlatego warto zadać sobie kilka pytań, które pomogą nam ustalić ile kalorii codziennie powinniśmy zjadać. Ważny jest nasz wiek, wzrost, waga ciała, a także rodzaj aktywności fizycznej oraz praca jaką wykonujemy. Im więcej czasu spędzamy wykonując pracę fizyczną, tym więcej kalorii codziennie będziemy potrzebować. Jednak pamiętajmy, że wszystko co jemy, powinno być zdrowe. Zamiast więc w przerwie w pracy zjadać hamburgera, lepiej jest przygotować sobie w pracy sałatkę. Oczywiście bez tuczącego majonezu. Może to być nawet sałatka z makaronem, dzięki czemu dłużej będziemy mogli pracować bez przerwy.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Co jeść, a czego unikać?

31080881381Utrzymanie odpowiedniej wagi, staje się coraz trudniejsze. Wynika to głównie z pośpiechu, nieregularnego trybu życia, a także jedzenia niezdrowych przekąsek. Warto jednak zastanowić się nad tym co jemy, gdyż to w dużej mierze od tego zależy nasze zdrowie, ale także odpowiednia waga. Najłatwiej więc spojrzeć na piramidę żywienia i kierować się jej zaleceniami. Pokazuje ona których produktów powinniśmy jeść więcej, a których mniej. Warto również wiedzieć, że zaleca się spożywanie dużej ilości warzyw i owoców. Pamiętajmy jednak, że owoce zawierają bardzo dużo cukru, więc lepiej jeść więcej warzyw. Soki owocowe oprócz cukru zawartego w owocach dodatkowo są dosładzane. W związku z tym, także w tym wypadku lepiej jest unikać soków owocowych. Znacznie zdrowszym napojem jest woda, którą możemy pić w nieograniczonych ilościach. Jogurty naturalne powinny być przez nas zawsze wybierane, a nie owocowe, które również mają bardzo dużo cukru. Czerwone mięso powinniśmy spożywać rzadziej, choć jest ono ważnym elementem diety, ze względu na dużą zawartość żelaza.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Zdrowe, zdrowsze i najzdrowsze

Badania naukowców, decydują o tym, które produkty możemy nazwać zdrowymi. Czasem badania te po latach są weryfikowane i okazuje się, że w rzeczywistości jest inaczej niż do tej pory sądziliśmy. Jednak jeśli sami, będziemy sprawdzać etykiety na produktach, będziemy wstanie samodzielnie ocenić, które produkty warto jeść, a które lepiej ograniczać. Zdrowa dieta, to taka w której znajdują się wszystkie produkty. Jedne jednak powinny być jedzone rzadziej od drugich. Dlatego właśnie warto spojrzeć na piramidę żywienia i upewnić się, że nasza codzienna dieta przypomina właśnie taką piramidę. Pamiętajmy także, żeby jeść ryby. Dzięki zawartym w nim kwasom tłuszczowym omega 3, będziemy dłużej cieszyć się sprawnością umysłową, a procesy starzenia, będą przebiegać wolniej. Niektóre produkty w naszej świadomości, uchodzą za zdrowe, a w rzeczywistości wcale tak nie jest. Jogurt z płatkami śniadaniowymi to właśnie jeden z tych produktów. Płatki są dosładzane, przez co bardzo kaloryczne, tak samo jak owocowe jogurty.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Fakty i mity o zdrowym jedzeniu

30872452911W naszym przekonaniu, panuje wiele mitów, dotyczących zdrowego stylu życia, a także odżywiania. Jeśli chodzi o to, jakie produkty są zdrowe, a które nie, warto czasem spytać lekarza dietetyka, aby upewnić się, że to co jemy w rzeczywistości jest dla nas korzystne. Z pewnością zdziwi nas fakt, że soki owocowe, wcale nie są takie zdrowe, jakby się mogło wydawać. Same owoce, zawierają dużo cukru, dlatego nie powinniśmy przesadzać z ich jedzeniem i warto zamienić je na warzywa. Soki owocowe, przeważnie zawierają jeszcze dodatkową porcję cukru, przez co jedna porcja takiego soku, robi się bardzo kaloryczna. Zamiast więc kupować soki owocowe, lepiej kupić wodę, która jest zdrowsza i tańsza. Jogurty owocowe, także są sztucznie dosładzane, przez co są bardzo kaloryczne. Zamiast więc owocowych jogurtów, lepiej kupować jogurty naturalne. Jeśli chodzi o ziemniaki to nie są one tuczące tak jak myślimy. To połączenie tłustego sosu z ziemniakami, powoduje, że są one tuczące. Jeśli potraktujemy ziemniaki, jako część sałatki warzywnej do obiadu z pewnością nie będą one bardziej tuczące od innych warzyw.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Jak zdrowo się odżywiać?

Coraz więcej osób, zaczyna myśleć o podstawach zdrowego stylu życia, czyli o tym co jedzą. W związku z tym, powstaje pytanie w jaki sposób, należy zdrowo się odżywiać? Odpowiedź jest w zasadzie prosta, wystarczy jeść wszystko, a jednak z umiarem. Wszystko może nam zaszkodzić. Tak jak niedobór witamin szkodzi, tak samo ich nadmiar, wcale nie jest dla nas zdrowy. Tak samo jest z jedzeniem. Wszystkie produkty jedzone nadmiernie, mogą nam zaszkodzić. Oczywiście niektóre z nich, mogą być jedzone częściej od drugich. Warto udać się do dietetyka. W takiej poradni, po konsultacji z lekarzem dietetykiem, dowiemy się wszystkiego na temat stanu naszego organizmu. W ten sposób dowiemy się jakie jest nasze BMI, czy mamy nadwagę, czy wręcz odwrotnie i jakich składników pokarmowych, brakuje naszemu organizmowi. Codzienna dawka kalorii zależna jest od stylu życia, ale również od tego czy mamy nadwagę, prawidłową wagę czy niedowagę. Zdrowe odżywianie sprawi, że od razu poczujemy się lepiej, jeśli do tego zaczniemy uprawiać sport, nasze zdrowie powinno znacznie się poprawić.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Prawidłowa dieta

31306085786O prawidłową dietę, powinni dbać wszyscy, nie tylko osoby cierpiące na nadwagę. To, że obecnie, nasza waga jest w normie, nie oznacza, że tak samo będzie za parę lat. Z wiekiem metabolizm zwalnia, przez co, szybciej przybieramy na wadze. W związku z tym, warto już w młodym wieku, wiedzieć, co możemy jeść, a czego powinniśmy unikać. Później będzie nam łatwiej zachować odpowiednią wagę. Pamiętajmy, że utrzymanie wagi, ma nie tylko względy estetyczne. Przede wszystkim zbyt wysoka waga naszego ciała, ma negatywny wpływ na nasze ciało. Stawy są nadmiernie obciążone, przez co może dojść do poważnych zwyrodnień. Także serce czy wątroba, mogą na tym poważnie ucierpieć. Nie wspominając już o chorobach przewlekłych takich jak cukrzyca. Jeśli mamy problem z wybieraniem zdrowych produktów i nie zawsze wiemy co wrzucić do koszyka, możemy zwrócić się do dietetyka. Ustali nam on odpowiednią dietę, która będzie dopasowana, nie tylko do naszej obecnej wagi i wzrostu, ale także do pracy jaką wykonujemy, a także do aktywności fizycznej.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Piramida żywienia

Z pewnością nie raz słyszeliśmy o zdrowym odżywianiu. Nie wszyscy przywiązują wagę do tego co jedzą, przez co w przyszłości mogą mieć problem z nadwagą. Wraz z nią mogą przytrafić się inne choroby w tym cukrzyca, czy miażdżyca. Jeśli chcemy się dobrze odżywiać i cieszyć dobrym zdrowiem, od samego początku naszego samodzielnego odżywiania, powinniśmy zaznajomić się z piramidą żywienia. W takiej piramidzie, przedstawiono w skrótowej wersji to czego możemy jeść więcej oraz to czego powinniśmy jeść mniej. To co znajduje się na podstawie piramidy, to produkty, których możemy spożywać więcej, natomiast im bliżej wierzchołka, tym więcej produktów z którymi nie powinniśmy przesadzać. Na samym dole, czyli na podstawie piramidy znajdują się produkty skrobiowe, a więc makaron, chleb, ziemniaki, ryż czy kasza. Następne w kolejności są wszelkie warzywa, a nieco wyżej owoce. Pamiętajmy, że warzywa są zdrowsze, gdyż nie zawierają tyle cukrów. Nad owocami są produkty mleczne, a nad nimi mięsne. Jeszcze wyżej znajdziemy produkty takie jak oleje i margaryny, a na samej górze są umieszczone słodycze.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Ile kalorii potrzebuje mój organizm?

30676163183Jeśli mamy problem z racjonalnym odżywianiem, koniecznie powinniśmy udać się na konsultację do dietetyka. Obojętnie czy jeszcze nasza waga nie przekroczyła progu nadwagi czy już tak, warto wybrać się do poradni dietetycznej, aby odpowiednio skomponować swoją dietę. Okazuje się bowiem, że to co znamy ze szkoły, czyli 2000 kalorii dla kobiet i 2500 kalorii dla mężczyzn, nie do końca jest prawdą. Wiele bowiem zależy od wagi i wzrostu danej osoby, a także od wykonywanej przez nią pracy oraz od aktywności fizycznej. Samodzielnie, także możemy obliczyć ile kalorii potrzebuje nasz organizm. Przyda nam się do tego specjalny kalkulator, który możemy znaleźć nawet przez internet. Jeśli jednak zależy nam od razu na dopasowaniu diety, koniecznie powinniśmy zwrócić się do dietetyka, która po odpowiednich badaniach dopasuje naszą dietę do naszych potrzeb. Jeśli jesteśmy mężczyzną, który pracuje fizycznie, a dodatkowo jeszcze wykonuje ćwiczenia fizyczne, może się okazać, że nasz organizm będzie potrzebował nie 2500 kalorii, a 4500 kalorii!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

O kaloriach, dietach i piramidzie żywienia

Każdy z nas choć raz czytał w gazecie, lub słyszał w telewizji o zdrowym odżywianiu. Jednak nie wszyscy interesują się tą tematyką, dopóki nie muszą. Jeśli zauważyliśmy, że zaczynamy przybierać na wadze, warto się zastanowić nad tym co i ile jemy. Istnieje wiele mitów, na temat zdrowego odżywiania, takich jak na przykład, możliwość nieograniczonego jedzenia owoców. Znacznie lepiej jeść już warzywa, które mają mniej cukru. Jeśli chcemy wiedzieć co i w jakich ilościach jeść, na początek zwróćmy uwagę na piramidę żywienia. Na jej podstawie znajdują się produkty skrobiowe, a więc ziemniaki, kasza, makaron, ryż czy pieczywo. Mówiąc ziemniaki, mamy na myśli ziemniaki, a nie ziemniaki pływające w sosie. Wyżej znajdują się warzywa, potem owoce. Dopiero następne są produkty mleczne, a jeszcze wyżej mięsne. Na samej górze znajdują się słodycze, które praktycznie nie są nam potrzebne. Jeśli chodzi o kalorie, to warto udać się do dietetyka, aby ocenił jakie jest nasze dziennie zapotrzebowanie. W zależności od wzrostu, wagi i aktywności fizycznej, będzie ono inne.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter