You are here: Home > Nauka i zdrowie > O kaloriach, dietach i piramidzie żywienia

O kaloriach, dietach i piramidzie żywienia

Każdy z nas choć raz czytał w gazecie, lub słyszał w telewizji o zdrowym odżywianiu. Jednak nie wszyscy interesują się tą tematyką, dopóki nie muszą. Jeśli zauważyliśmy, że zaczynamy przybierać na wadze, warto się zastanowić nad tym co i ile jemy. Istnieje wiele mitów, na temat zdrowego odżywiania, takich jak na przykład, możliwość nieograniczonego jedzenia owoców. Znacznie lepiej jeść już warzywa, które mają mniej cukru. Jeśli chcemy wiedzieć co i w jakich ilościach jeść, na początek zwróćmy uwagę na piramidę żywienia. Na jej podstawie znajdują się produkty skrobiowe, a więc ziemniaki, kasza, makaron, ryż czy pieczywo. Mówiąc ziemniaki, mamy na myśli ziemniaki, a nie ziemniaki pływające w sosie. Wyżej znajdują się warzywa, potem owoce. Dopiero następne są produkty mleczne, a jeszcze wyżej mięsne. Na samej górze znajdują się słodycze, które praktycznie nie są nam potrzebne. Jeśli chodzi o kalorie, to warto udać się do dietetyka, aby ocenił jakie jest nasze dziennie zapotrzebowanie. W zależności od wzrostu, wagi i aktywności fizycznej, będzie ono inne.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Comments are closed.