You are here: Home > Nauka i zdrowie > Piramida żywienia

Piramida żywienia

Z pewnością nie raz słyszeliśmy o zdrowym odżywianiu. Nie wszyscy przywiązują wagę do tego co jedzą, przez co w przyszłości mogą mieć problem z nadwagą. Wraz z nią mogą przytrafić się inne choroby w tym cukrzyca, czy miażdżyca. Jeśli chcemy się dobrze odżywiać i cieszyć dobrym zdrowiem, od samego początku naszego samodzielnego odżywiania, powinniśmy zaznajomić się z piramidą żywienia. W takiej piramidzie, przedstawiono w skrótowej wersji to czego możemy jeść więcej oraz to czego powinniśmy jeść mniej. To co znajduje się na podstawie piramidy, to produkty, których możemy spożywać więcej, natomiast im bliżej wierzchołka, tym więcej produktów z którymi nie powinniśmy przesadzać. Na samym dole, czyli na podstawie piramidy znajdują się produkty skrobiowe, a więc makaron, chleb, ziemniaki, ryż czy kasza. Następne w kolejności są wszelkie warzywa, a nieco wyżej owoce. Pamiętajmy, że warzywa są zdrowsze, gdyż nie zawierają tyle cukrów. Nad owocami są produkty mleczne, a nad nimi mięsne. Jeszcze wyżej znajdziemy produkty takie jak oleje i margaryny, a na samej górze są umieszczone słodycze.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter

Comments are closed.